Lobby openbaar vervoer voorzieningen

We hebben in 2025 actief deelgenomen aan de consultatieronde van de Vervoerrgeio Amsterdam over het ontvlechten van het metrostelsel. Wij hebben daarbij steeds gepleit voor het behouden van de rechtsreekse metroverbinding tussen Gaasperlas, Diemen Zuid en Amsterdam Centraal. Daarnaast hebben we ook onze voorwaarden meegegeven voor het nieuwe metrostelsel. Eind 2025 heeft het Dagelijk Bestuur van de Vervoerregio Amsterdam helaas gekozen voor de variant waarin de Gaasperplaslijn wordt verlegd naar Amsterdam Zuid. Daarbij is o.a. ook besloten om onderzoek te doen naar het verlengen van tramlijn 19 en om de de overstap op metrotation Van der Madeweg te optimaliseren.

We hebben een reactie gegeven op het vervoerplan 2026 van het GVB dat voor Diemen weinig wijzigingen bevatte. We hebben om aandacht gevraagd voor het doortrekken van tramlijn 19, een halte van buslijn 66 op de Fortdiemerdamweg en voor een goede overstap tussen buslijn 44 en de treinen naar Utrecht op station Bijlmer ArenA.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf