# Participatiewet in Balans

Het doel van de Participatiewet in balans is om de wet beter te laten aansluiten op de mogelijkheden en omstandigheden van mensen die afhankelijk zijn van bijstand. De kern van het wetsvoorstel is een verschuiving naar meer vertrouwen, menselijke maat en vereenvoudiging in de uitvoering. De wet moet zorgen voor meer rechtszekerheid voor mensen in de bijstand en professionals meer ruimte geven voor maatwerk. De gemeente heeft via de Algemene uitkering een bedrag van € 40.000 ter ondersteuning voor de implementatie van deze wet ontvangen. In 2025 hebben wij geen beroep gedaan op dit budget, omdat wij de eerste kosten pas in 2026 verwachtten. We stellen voor om het hele bedrag over te hevelen.

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf