Participatiewet in Balans
Via de Septembercirculaire 2025 heeft de gemeente Diemen € 40.000 ontvangen ter voorbereiding op en de implementatie van de Participatiewet in balans. Zoals aangegeven in de vierde kwartaalbrief hebben we hier in 2025 nog geen kosten voor gemaakt. De implementatie van de wijzigingen in de Participatiewet is een meerjarige ontwikkeling die doorgang vindt in 2026. Naar verwachting moeten we deze middelen aanwenden voor communicatiedoeleinden, capaciteitsuitbreiding en kennisbevordering. We stellen daarom voor het hele bedrag over te hevelen naar 2026.